Onderzoek publieksontwikkeling Sonic Acts

Sonic Acts heeft Urban Paradoxes gevraagd de projectleiding op zich te nemen over het publieksontwikkelingstraject binnen Re-Imagine Europe – een door de EC gefinancierd vierjarig Creative Europe traject dat zich richt op nieuw publiek voor nieuwe kunst, met als doel de culturele sector weerbaar te maken voor de huidige (en komende) sociale en politieke uitdagingen. Het doel van het audience development traject is het betrekken van een breed, veelzijdig publiek in verschillende rollen, waarin de grens tussen publiek, deelnemers en producent vervaagt. Het audience development traject bestaat uit 1) vooronderzoek met internationale verkenning van literatuur en aansprekende praktijken, 2) implementatie en evaluatie van audience development pilots, en 3) verspreiding van opgedane kennis (nationaal en Europees) via een Online Community Platform en Audience Development Toolkit.

2017–2021

I.s.m.: Paradiso (NL), Sonic Acts (NL), Elevate Festival (AT), Lighthouse (UK), INA GRM (FR), Student Centre Zagreb (HR), Bergen Kunstforening (NO), A4 (SK), Spektrum | art science community (DE), and Radio Web MACBA (ES).

Foto: Makino Takashi, Sonic Acts The Dark Universe, 22 February 2013, Paradiso, Amsterdam. Fotograaf: Pieter Kers | Beeld.nu